Το φετινό φθινόπωρο ξεκινά με ενθουσιώδεις νέες και δοκιμασμένες παλιές συνεργασίες γεμάτες παιχνίδι και γνώση, δοκιμασίες και διασκέδαση, σκέψη και θετική ενέργεια. Παρακάτω σας παραθέτουμε αναλυτικά όλα τα προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν και τους συνεργαζόμενους φορείς που θα τα φιλοξενήσουν. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κάθε πρόγραμμα, κρατήσεις και ερωτήσεις για τον χώρο, παρακαλώ επικοινωνήστε με τον φορέα της προτίμησης σας, στα στοιχεία που περιλαμβάνουμε στην ανάρτηση.

Σας περιμένουμε με έναν πραγματικά διαφορετικό τρόπο βιωματικής μάθησης!

Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης

Λαογραφικό Εθνολογικό ΜΜΘΤα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης για το διάστημα από τον Οκτώβριο έως και το Δεκέμβριο του 2015 απευθύνονται σε παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Υλοποιούνται στο πλαίσιο των μόνιμων εκθέσεων του Μουσείου, «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία» και «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 – 1960».

 

«Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία» από την δημιουργική ομάδα Gamecraft
Μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων οι μαθητές καλούνται να λάβουν μέρος σε μία περιπέτεια που διαδραματίζεται λίγο μετά το 1774 και την συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, οπότε με την ανάπτυξη του εμπορίου εισάγεται νέα τεχνολογία από το εξωτερικό. Οι παίκτες θα βρεθούν στη θέση φανταστικών εμπόρων της εποχής και θα κληθούν να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά των υδροκίνητων μηχανών που βλέπουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη. Με βάση τη γνώση της τεχνολογίας του νερόμυλου που ήδη είναι γνωστός από τον 1ο αι. π.Χ., θα κληθούν να ανασυνθέσουν και να καταστήσουν λειτουργικές τις υδροκίνητες μηχανές και τελικά να μεταδώσουν αυτή τη γνώση στους συμπατριώτες τους στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο. Τέλος τα παιδιά θα συνομιλήσουν με φανταστικούς ήρωες από διάφορα μέρη της Μακεδονίας και της Θράκης μέσω των τοπικών ενδυμασιών.

Με το παιχνίδι αυτό οι μαθητές μέσα από μία οδύσσεια… αποκομίζουν όχι μόνο την τεχνική γνώση, αλλά και γνώση ανθρωπογεωγραφίας, εθίμων και συνθηκών που διαμόρφωσαν έναν ολόκληρο πολιτισμό. Προσπαθώντας να φέρουν σε πέρας το ζητούμενο της ιστορίας στην οποία μετέχουν, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και βρίσκουν λύσεις ώστε να ξεπεράσουν τα εμπόδια που εμφανίζονται στο δρόμο τους κατά την διάρκεια της εικονικής αυτής ‘περιπέτειας’. Διάρκεια: 90 λεπτά

Επικοινωνία: Βασ. Όλγας 68, Θεσ/νίκη. Τηλ.: 2310 889840, FAX: 2310 844848, email: lemm-th@otenet.gr

http://www.lemmth.gr/welcome       –       Ώρες επικοινωνίας: καθημερινά, 09:00 – 13:00

 

Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

thessaloniki-olympicΕτοιμάσαμε ένα παιχνίδι ρόλων για την ιστορία και τις αξίες των Ολυμπιακών αγώνων σε συνεργασία με το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Το παιχνίδι απευθύνεται στις σχολικές τάξεις του Γυμνασίου και πραγματοποιείται σε ομάδες των 16-20 ατόμων. Διάρκεια: 90 λεπτά

ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ

“…Βρισκόμαστε στο έτος 2096 πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, 200 χρόνια μετά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της σύγχρονης εποχής. Η επιτροπή των Αθανάτων, στην προσπάθειά της να επαναφέρει την κλονισμένη παγκόσμια ειρήνη αναλαμβάνει την αποστολή να υπενθυμίσει στους αρχηγούς των κρατών τις αξίες του Ολυμπισμού. Ο τρόπος με τον οποίο σκοπεύουν να το επιτύχουν περιλαμβάνει ένα ταξίδι στον χρόνο. Θα καταφέρουν άραγε οι μικροί Αθάνατοι να εγκαλεστούν την Ολυμπιακή Εκεχειρία και να σώσουν τον πλανήτη από τον επικείμενο πόλεμο;”

Επικοινωνία: Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Αγίου Δημητρίου & 3ης Σεπτεμβρίου, 54636, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310968531-2, 2310968726 – http://www.olympicmuseumthessaloniki.org/

 

Παιχνίδια ρόλων – Εκπαιδευτικά παιχνίδια

1) Αρχαία Ελληνική Ιστορία (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

«Ο συλλέκτης»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων για την Αρχαία Ιστορία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία, όπως αυτή διδάσκεται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια.

Σενάριο: Οι συμμετέχοντες είναι αρχαιολόγοι του Υπουργείου Πολιτισμού. Με αυτή την ιδιότητα, καλούνται να μεταβούν σε μια πολυτελή έπαυλη, τόπο διαμονής του περιβόητου αρχαιοκάπηλου Μάρκου. Εκεί εντοπίζουν την υπόγεια κρύπτη του συγκροτήματος, όπου φυλάσσεται η παράνομη συλλογή του, και εισέρχονται για να καταγράψουν και να επανακτήσουν τα παράνομα αποκτηθέντα αντικείμενα. Η λατρεία του Μάρκου για οτιδήποτε παλιό, σε συνδυασμό με την εμμονή του για αυστηρά μέτρα ασφαλείας, έχουν μετατρέψει την κρύπτη σε έναν απόρθητο χώρο. Οι παίκτες βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια επικίνδυνη περιπέτεια, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με την τεχνητή νοημοσύνη του Η/Υ ασφαλείας της κρύπτης, ονόματι Α.Δ.Η.Σ. Σε αυτή την αναμέτρηση, μοναδικό τους όπλο είναι οι γνώσεις αρχαίας ελληνικής ιστορίας και η ευστροφία τους. Θα τα καταφέρουν;

Οι παίκτες θα επιλύσουν γρίφους βασισμένους στη αρχαία ελληνική ιστορία και, με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό παρουσία αφηγητή, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

 

2) Βυζαντινή Ιστορία (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

A) «Μυστήριο από το παρελθόν» Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων βασισμένο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης από τα χρόνια του Βυζαντίου και μετά.

Σενάριο: Θεσσαλονίκη, μια πόλη που γνώρισε στιγμές δόξας, αλλά και καταστροφής, ένας τόπος που φιλοξένησε λαούς, εθνότητες, θρησκείες, πεποιθήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια, ένα μυστικό κρύβεται καλά στην πόλη του Άϊ-Δημήτρη, ένα μυστικό που περνούσε από γενιά σε γενιά και που τώρα κινδυνεύει να πέσει στα χέρια αδίστακτων αρχαιοκάπηλων. Τα νεαρά παιδιά παρακολουθούν στη Θεσσαλονίκη τη Σχολή Ξεναγών και βρίσκονται ξαφνικά μπλεγμένα σ’ αυτή την υπόθεση. Οι παίκτες θα μπουν στον ρόλο των ηρώων, θα συλλέξουν στοιχεία και θα λύσουν γρίφους. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις της βυζαντινής και ύστερης ιστορίας της πόλης της Θεσσαλονίκης και αξιοποιώντας αυτές θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά.

(Υλοποιείται μόνο στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΠΟΛΗ)

 

B) «Στα ίχνη του πορφυρού κώδικα»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων για τη Βυζαντινή Ιστορία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στη Βυζαντινή Ιστορία, όπως αυτή διδάσκεται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια.

Ο «Πορφυρός κώδικας» (5ος αιώνας μ.Χ.) είναι το δεύτερο αρχαιότερο σωζόμενο ευαγγέλιο στον κόσμο. Ανήκει σε βίβλο που δημιουργήθηκε κατά παραγγελία από τον Μ. Κωνσταντίνο, για να δοθεί ως δώρο στη νεοϊδρυθείσα Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινούπολης. Κλάπηκε από τους σταυροφόρους το 1204 μ.Χ. και κομμάτια του βρέθηκαν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.

Σενάριο: Η άλωση της Πόλης από τον στρατό της Δ΄ Σταυροφορίας είναι γεγονός (Απρίλιος 1204 μ.Χ.), με τους συμμετέχοντες να παίρνουν τον ρόλο Βυζαντινών πολιτών της Θεσσαλονίκης, που βρισκόταν ήδη υπό κατοχή από το 1185 μ.Χ. Ζώντας σε μια κατεχόμενη πόλη, σύντομα θα γίνουν μάρτυρες μιας εκπληκτικής ανακάλυψης. Μπροστά τους ξετυλίγεται με αναπάντεχο τρόπο ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Ένα αντικείμενο αμύθητης πνευματικής και υλικής αξίας, ένα βιβλίο πίστης και μεγαλοπρέπειας, κινδυνεύει να πέσει στα φιλάργυρα χέρια των Νορμανδών. Οι τελευταίοι φύλακές του το έχουν κρύψει με αριστοτεχνικό τρόπο, έτσι ώστε μόνο οι πραγματικά άξιοι και ικανοί να το ανακαλύψουν.

Οι παίκτες θα επιλύσουν γρίφους και θα «συνομιλήσουν» με πολίτες της Θεσσαλονίκης στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις Βυζαντινής Ιστορίας και, αξιοποιώντας τες, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

 

3) Θετικές επιστήμες (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

«Παγιδευμένοι»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων, βασισμένο στις θετικές επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Μηχανική, Τεχνολογία)

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στα σχολικά βιβλία Μαθηματικών, Φυσικής, Βιολογίας, Τεχνολογίας και όλου του εύρους θετικών επιστημών που διδάσκονται στις τάξεις Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ δημοτικού & Α΄ και Β΄ γυμνασίου

Σενάριο: Υπόγειος σταθμός Μετρό. Η ομάδα των συμμετεχόντων επιστρέφει από εκπαιδευτική εκδρομή στο σχολείο, όταν τους αιφνιδιάζει μια πολύ ισχυρή σεισμική δόνηση. Μπορεί σύντομα να διαπιστώνουν πως είναι όλοι σώοι, όμως αντιλαμβάνονται πως είναι παγιδευμένοι κάτω από τόνους χαλάσματα, καθώς ο υπόγειος σταθμός έχει καταρρεύσει. Μονόδρομος η προσπάθεια διαφυγής στην επιφάνεια. Στη διαδρομή τους εμφανίζονται πολλά τεχνικά προβλήματα, που μόνο η ευφυΐα, η ευρηματικότητα αλλά και οι γνώσεις τους θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν.

Οι παίκτες θα επιλύσουν τεχνικούς γρίφους, βασισμένους σε όλες σχεδόν τις μοντέρνες θετικές επιστήμες. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις, παρακολουθώντας με εποπτικά μέσα την επεξήγηση του κάθε φαινομένου, και αξιοποιώντας τες, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

 

Τα παραπάνω εκπαιδευτικά παιχνίδια θα πραγματοποιούνται στα συνεργαζόμενα βιβλιοπωλεία-πολυχώρους:

Παραμυθούπολη

Καβάφη 12, Ευκαρπία, 564 29, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310 690.314

Fax: 2310 690.314

E-mail: paramythupoli@gmail.com

Facebook: Παραμυθούπολη

 

Το πράσινο σύννεφο

Πασαλίδη 21, 55132, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310 454050

Fax: 2310 454050

Email: info@prasinosynnefo.gr

Facebook: Το πράσινο σύννεφο

 

Για ερωτήσεις, απορίες, διευκρινήσεις σε όλα τα προγράμματα της Gamecraft μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας:

Gamecraft
Παιχνίδια ρόλων – Διαδραστικά παιχνίδια – Διοργάνωση εκδηλώσεων
Κρήτης 53, 54646, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο/Fax: 2310328317 – Cel: 6971722571
www.gamecraft.gr
info@gamecraft.gr
Facebook: Gamecraft.gr
Twitter:  Gamecraft_gr
Instagram: Gamecraft

Comments

Comments are closed.