Η Gamecraft είναι η πρώτη δημιουργική ομάδα πανελλαδικά που έπαιξε ζωντανό παιχνίδι ρόλων σε ιστορικό μνημείο της χώρας μας. Ο λόγος για το κάστρο της Ρεντίνας στον Νομό Θεσσαλονίκης, του πάλαι ποτέ φρουρίου στο βόρειο κλάδο της αρχαίας Εγνατίας οδού, το παρατηρητήριο των Μακεδονικών Τεμπών.

Στις 15 Μαρτίου 2010 και σε μία ηλιόλουστη (για την εποχή) ημέρα, οι αφηγητές της Gamecraft συναντήθηκαν κατόπιν πρόσκλησης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης και των εκπαιδευτικών της Ε’ Δημοτικού, με 50 παιδιά που δεν είχαν ενημερωθεί (εσκεμμένα) για το είδος της εκδήλωσης στο οποίο θα λάμβαναν μέρος. Το παιχνίδι είχε σχεδιασθεί και δοκιμαστεί νωρίτερα από τα μέλη της ομάδας μας. Γρίφοι, επίλυση, χρονομέτρηση, προσθήκες, περιγραφές, ιστορικά στοιχεία, άφθονες φωτογραφίες και βίντεο από τις επισκέψεις μας τις προηγούμενες εβδομάδες. Ήμασταν έτοιμοι και με αρκετή αγωνία για την επιτυχία της εκδήλωσης. Το ευχόμασταν φανερά και το πιστεύαμε κατά βάθος. Ήμασταν προετοιμασμένοι να δώσουμε στα παιδιά γνώσεις και πληροφορίες για το οχυρό των Μακεδονικών Τεμπών, να δουν τα τείχη, να αντιληφθούν το στρατηγικό πλεονέκτημα ενός ψηλού σημείου σε μία τέτοια τοποθεσία, να γνωρίσουν και λεπτομέρειες για την ζωή εντός των τειχών. Όλα αυτά έπρεπε να δοθούν ‘ανώδυνα’ και σε πολλές μικρές δόσεις συνοδευόμενες από άφθονο χρόνο παιχνιδιού.

Το παιχνίδι ήταν απλά απολαυστικό. Τα παιδιά έπαιξαν με την ψυχή τους, έλυσαν όλα τα προβλήματα που τους είχαμε ετοιμάσει, και έπαιξαν τους ρόλους τους ακόμη και όταν χρειαζόταν να επικοινωνήσουν με τον αφηγητή σε πρώτο πρόσωπο, σαν να μιλούν με ένα συντελεστή της ιστορίας. Φέρθηκαν άψογα, διασκέδασαν εαυτούς αλλά και εμάς, και πιστεύουμε πως έφυγαν από το κάστρο με πολλές κερδισμένες γνώσεις. Η ομάδα του Κωνσταντίνου που ξεκίνησε από την πύλη, η ομάδα του Άλκη που έμεινε στο μέσο του κάστρου αλλά και η ομάδα του Μανώλη που έψαχνε στοιχεία στο ακροπύργιο, έφτασε στο τέλος μπροστά στην μεγάλη βασιλική κινστέρνα της ακρόπολης του κάστρου με ένα πράγμα στο μυαλό. Το ότι βρισκόταν πολύ κοντά στην λύση…Μετά από λίγη ώρα η τελική σκηνή ήταν γεγονός. Οι μικροί μας ήρωες τα κατάφεραν και αποθεώθηκαν από τους κατοίκους του κάστρου της Ρεντίνας το 920 μχ. Η φαντασία τους πιστεύουμε πως ενεργοποιήθηκε για δύο ώρες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως οι νεαροί μας φίλοι θα θυμηθούν λίγα ή και πολλά πράγματα για το μυστικό πέρασμα του κάστρου, τις κινστέρνες, τα τείχη και τα λοιπά δωμάτια και χώρους του εσωτερικού της Ρεντίνας. Αυτός ήταν ο σκοπός και πιστεύουμε πως ο σκοπός μας επιτεύχθηκε. Τους ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας και ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία.

Ένα θερμό ευχαριστώ στους συνοδούς δασκάλους των παιδιών Πέντα Μίλτο, Χάρμπα Ντίνα και Λουκά Παναγιώτη, οι οποίοι επέβλεπαν τα παιδιά διακριτικά και αποτελεσματικά. Πραγματικά τους ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας. Πάνω από όλα ευχαριστούμε την Κυρία Ευαγγελία Γκουγκαρά για την ευκαιρία που μας έδωσε να έρθουμε σε επαφή με τα παιδιά, και να τους δείξουμε ότι η γνώση αποκτιέται και με την χρήση της φαντασίας μας.  Τα χαιρετίσματα όλων μας πηγαίνουν φυσικά και στην Κωνσταντίνα!

Η Gamecraft προετοιμάζεται συνέχεια για καινούργιες ιδέες και νέα εγχειρήματα. Αυτό ήταν μόνο η αρχή!

Εμείς θα σχεδιάζουμε καινούργια παιχνίδια…

Εσείς θα παίξετε;

Φωτό: Η 1η ομάδα του Κωνσταντίνου κατα την επίλυση γρίφου στις πύλες

Φωτό: Η 2η ομάδα του Άλκη ακούει τα πρώτα ιστορικά στοιχεία για το κάστρο

Φωτό: Η 3η ομάδα του Μανώλη παρακολουθεί με προσοχή την περιγραφή της εκκλησίας ‘Παλαιολόγειον’

Φωτό: Οι ομάδες έχουν δώσει ραντεβού στην βασιλική κινστέρνα για την τελική σκηνή

Comments

Comments are closed.