Συνεργασία της Gamecraft με το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης :

Η ομάδα μας ανακοινώνει και επίσημα την συμμετοχή της στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης, από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2011 με την υλοποίηση του παιχνιδιού ρόλων ‘Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία’.

Από το επίσημο δελτίο τύπου του ΛΕΜΜΘ:

‘Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης για το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και το Μάιο του 2011 απευθύνονται σε παιδιά του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Εκπονούνται στο πλαίσιο των μόνιμων εκθέσεων του Μουσείου, «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία» και «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 – 1960».

Τα προγράμματα «Η φτερωτή Ροδούλα και …οι νερομηχανές», «O Μύλιος στο δρόμο για τους μύλους», «Κόβω, συναρμολογώ, πουκαμίσα να φορώ», «Με φεγγάρια ανθούς πουλιά θα στολίσω την ποδιά» λειτουργούν ήδη από το 2007 με μεγάλη επιτυχία. Τα προγράμματα «Άλεθε, μύλε μ’, άλεθε», «Μυλογυρίσματα Παραμυθιάσματα», «Μ΄ αστέρια στον ποδόγυρο», «Απ΄ την άκρη της κλωστής ως την άκρη της γης» και «Ο καραγκιόζης μυλωνάς» εφαρμόζονται για πρώτη φορά τη φετινή σχολική χρονιά 2010-2011 με τη συνεργασία δύο εξωτερικών συνεργατών του Μουσείου, της παραμυθούς Ανθής Θάνου και του καραγκιοζοπαίκτη Χρήστου Στανίση. Τα προγράμματα τέλος «Μύλος είναι και μιλάει, φορεσιά και τραγουδάει», «Τι έχει φτερά και δεν πετάει, ποιο το ρούχο που κανείς μας δε φοράει;» και «Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία» ξεκινούν για πρώτη φορά φέτος μέσα στο 2011 σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα Sοurliboom και την ομάδα διοργάνωσης παιχνιδιών ρόλων και εναλλακτικής πραγματικότητας Gamecraft αντίστοιχα.’

Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία:

από την ομάδα Gamecraft

Μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων οι μαθητές καλούνται να λάβουν μέρος σε μία περιπέτεια που διαδραματίζεται λίγο μετά το 1774 και την συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, οπότε με την ανάπτυξη του εμπορίου εισάγεται νέα τεχνολογία από το εξωτερικό. Οι παίκτες θα βρεθούν στη θέση φανταστικών εμπόρων της εποχής και θα κληθούν να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά των υδροκίνητων μηχανών που βλέπουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη. Με βάση τη γνώση της τεχνολογίας του νερόμυλου που ήδη είναι γνωστός από τον 1ο αι. π.Χ., θα κληθούν να ανασυνθέσουν και να καταστήσουν λειτουργικές τις υδροκίνητες μηχανές και τελικά να μεταδώσουν αυτή τη γνώση στους συμπατριώτες τους στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο. Τέλος τα παιδιά θα συνομιλήσουν με φανταστικούς ήρωες από διάφορα μέρη της Μακεδονίας και της Θράκης μέσω των τοπικών ενδυμασιών.

Με το παιχνίδι αυτό οι μαθητές μέσα από μία οδύσσεια… αποκομίζουν όχι μόνο την τεχνική γνώση, αλλά και γνώση ανθρωπογεωγραφίας, εθίμων και συνθηκών που διαμόρφωσαν έναν ολόκληρο πολιτισμό. Προσπαθώντας να φέρουν σε πέρας το ζητούμενο της ιστορίας στην οποία μετέχουν, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και βρίσκουν λύσεις ώστε να ξεπεράσουν τα εμπόδια που εμφανίζονται στο δρόμο τους κατά την διάρκεια της εικονικής αυτής ‘περιπέτειας’.

Η εκδήλωση αφορά μαθητές της Ε και ΣΤ τάξης του Δημοτικού, όπως επίσης και μαθητές Γυμνασίου. Θα πραγματοποιείται στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης κάθε Παρασκευή από τις 11.15 έως τις 12.45. Η εκδήλωση είναι ‘κλειστή’ σε ότι αφορά άλλες συμμετοχές, καθώς απευθύνεται μόνο σε μαθητές που μέσω των σχολείων τους έχουν δηλώσει συμμετοχή νωρίτερα στα τηλέφωνα του ΛΕΜΜΘ.

Επικοινωνία: Βασ. Όλγας 68, Θεσ/νίκη.  Τηλ.: 2310 889840, FAX: 2310 844848,  email:  lemm-th@otenet.gr, www.lemmth.gr

Ώρες επικοινωνίας: 10:00 – 13:00, υπεύθυνη ραντεβού: κ. Εύη Καγιόγλου

Εμείς να ευχαριστήσουμε την διεύθυνση του ΛΕΜΜΘ και τα εκπαιδευτικά προγράμματα για την επιλογή συνεργασίας.

Για συμμετοχές ενηλίκων σε παρόμοια παιχνίδια μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας στα στοιχεία επικοινωνίας της.

Comments

Comments are closed.