Το φετινό φθινόπωρο ξεκινά με νέους σχεδιασμούς και παλιές αγαπημένες συνεργασίες γεμάτες παιχνίδι και γνώση, μυστήριο και διασκέδαση, σκέψη και θετική ενέργεια. Παρακάτω σας παραθέτουμε αναλυτικά όλα τα προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν και τους συνεργαζόμενους φορείς που θα τα φιλοξενήσουν. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κάθε πρόγραμμα, κρατήσεις και ερωτήσεις για τον χώρο, παρακαλώ σημειώστε τα στοιχεία επικοινωνίας του υπεύθυνου φορέα της προτίμησης σας. Σας προσκαλούμε σε μια συναρπαστική και βιωματική νέα περίοδο!

Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης

Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας-Θράκης για το διάστημα από τον Οκτώβριο έως και το Δεκέμβριο του 2015 απευθύνονται σε παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Υλοποιούνται στο πλαίσιο των μόνιμων εκθέσεων του Μουσείου, «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία» και «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 – 1960».

«Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία» από την δημιουργική ομάδα Gamecraft
Μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων οι μαθητές καλούνται να λάβουν μέρος σε μία περιπέτεια που διαδραματίζεται λίγο μετά το 1774 και την συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, οπότε με την ανάπτυξη του εμπορίου εισάγεται νέα τεχνολογία από το εξωτερικό. Οι παίκτες θα βρεθούν στη θέση φανταστικών εμπόρων της εποχής και θα κληθούν να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά των υδροκίνητων μηχανών που βλέπουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη. Με βάση τη γνώση της τεχνολογίας του νερόμυλου που ήδη είναι γνωστός από τον 1ο αι. π.Χ., θα κληθούν να ανασυνθέσουν και να καταστήσουν λειτουργικές τις υδροκίνητες μηχανές και τελικά να μεταδώσουν αυτή τη γνώση στους συμπατριώτες τους στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο. Τέλος τα παιδιά θα συνομιλήσουν με φανταστικούς ήρωες από διάφορα μέρη της Μακεδονίας και της Θράκης μέσω των τοπικών ενδυμασιών.

Με το παιχνίδι αυτό οι μαθητές μέσα από μία οδύσσεια… αποκομίζουν όχι μόνο την τεχνική γνώση, αλλά και γνώση ανθρωπογεωγραφίας, εθίμων και συνθηκών που διαμόρφωσαν έναν ολόκληρο πολιτισμό. Προσπαθώντας να φέρουν σε πέρας το ζητούμενο της ιστορίας στην οποία μετέχουν, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και βρίσκουν λύσεις ώστε να ξεπεράσουν τα εμπόδια που εμφανίζονται στο δρόμο τους κατά την διάρκεια της εικονικής αυτής ‘περιπέτειας’. Διάρκεια: 90 λεπτά

Επικοινωνία: Βασ. Όλγας 68, Θεσ/νίκη. Τηλ.: 2310 889840, FAX: 2310 844848, email: lemm-th@otenet.gr

http://www.lemmth.gr/welcome       –       Ώρες επικοινωνίας: καθημερινά, 09:00 – 13:00

 

Οι Συλλέκτες (The Collectors)

Η Gamecraft σχεδίασε μία πρωτότυπη διαδρομή στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μνημεία διαφορετικών εποχών, που καλύπτουν ένα μεγάλο κομμάτι της μακραίωνης ιστορίας της πόλης, γίνονται η αφορμή για μία δημιουργική, γεμάτη φαντασία διαδραστική περιήγηση με παιχνίδι ρόλων. Πρέπει όμως να ξέρεις ότι δε θα είναι τόσο εύκολο όσο νομίζεις! Η ιστορία της πόλης ξεδιπλώνεται μέσα από μία σειρά δοκιμασιών. Προϋπόθεση είναι να συμμετέχεις ενεργά, να ακολουθήσεις τους κανόνες, να συνεργαστείς με την ομάδα σου και να λύσεις όλους τους γρίφους. Το όνομά σου άλλωστε, έχει επιλεχθεί από έναν διάσημο συλλέκτη…

Για τάξεις σχολείου (Ε’ Δημοτικού και άνω), ενήλικες, τουριστικές περιηγήσεις, ειδικά γκρούπ. Η διαδρομή ενδείκνυται και για οικογένειες με παιδιά 10 ετών και άνω. Με δυνατότητα υλοποίησης στην Αγγλική γλώσσα.

Πληροφορίες στα στοιχεία επικοινωνίας της Gamecraft ΕΔΩ

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

1) Αρχαία Ελληνική Ιστορία (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

«Ο συλλέκτης»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων για την Αρχαία Ιστορία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία, όπως αυτή διδάσκεται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια.

Σενάριο: Οι συμμετέχοντες είναι αρχαιολόγοι του Υπουργείου Πολιτισμού. Με αυτή την ιδιότητα, καλούνται να μεταβούν σε μια πολυτελή έπαυλη, τόπο διαμονής του περιβόητου αρχαιοκάπηλου Μάρκου. Εκεί εντοπίζουν την υπόγεια κρύπτη του συγκροτήματος, όπου φυλάσσεται η παράνομη συλλογή του, και εισέρχονται για να καταγράψουν και να επανακτήσουν τα παράνομα αποκτηθέντα αντικείμενα. Η λατρεία του Μάρκου για οτιδήποτε παλιό, σε συνδυασμό με την εμμονή του για αυστηρά μέτρα ασφαλείας, έχουν μετατρέψει την κρύπτη σε έναν απόρθητο χώρο. Οι παίκτες βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια επικίνδυνη περιπέτεια, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με την τεχνητή νοημοσύνη του Η/Υ ασφαλείας της κρύπτης, ονόματι Α.Δ.Η.Σ. Σε αυτή την αναμέτρηση, μοναδικό τους όπλο είναι οι γνώσεις αρχαίας ελληνικής ιστορίας και η ευστροφία τους. Θα τα καταφέρουν;

Οι παίκτες θα επιλύσουν γρίφους βασισμένους στη αρχαία ελληνική ιστορία και, με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό παρουσία αφηγητή, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

2) Βυζαντινή Ιστορία (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

A) «Μυστήριο από το παρελθόν» Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων βασισμένο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης από τα χρόνια του Βυζαντίου και μετά.

Σενάριο: Θεσσαλονίκη, μια πόλη που γνώρισε στιγμές δόξας, αλλά και καταστροφής, ένας τόπος που φιλοξένησε λαούς, εθνότητες, θρησκείες, πεποιθήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια, ένα μυστικό κρύβεται καλά στην πόλη του Άϊ-Δημήτρη, ένα μυστικό που περνούσε από γενιά σε γενιά και που τώρα κινδυνεύει να πέσει στα χέρια αδίστακτων αρχαιοκάπηλων. Τα νεαρά παιδιά παρακολουθούν στη Θεσσαλονίκη τη Σχολή Ξεναγών και βρίσκονται ξαφνικά μπλεγμένα σ’ αυτή την υπόθεση. Οι παίκτες θα μπουν στον ρόλο των ηρώων, θα συλλέξουν στοιχεία και θα λύσουν γρίφους. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις της βυζαντινής και ύστερης ιστορίας της πόλης της Θεσσαλονίκης και αξιοποιώντας αυτές θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά.

B) «Στα ίχνη του πορφυρού κώδικα»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων στη Βυζαντινή Ιστορία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στη Βυζαντινή Ιστορία, όπως αυτή διδάσκεται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια.

Ο «Πορφυρός κώδικας» (5ος αιώνας μ.Χ.) είναι το δεύτερο αρχαιότερο σωζόμενο ευαγγέλιο στον κόσμο. Ανήκει σε βίβλο που δημιουργήθηκε κατά παραγγελία από τον Μ. Κωνσταντίνο, για να δοθεί ως δώρο στη νεοϊδρυθείσα Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινούπολης. Κλάπηκε από τους σταυροφόρους το 1204 μ.Χ. και κομμάτια του βρέθηκαν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.

Σενάριο: Η άλωση της Πόλης από τον στρατό της Δ΄ Σταυροφορίας είναι γεγονός (Απρίλιος 1204 μ.Χ.), με τους συμμετέχοντες να παίρνουν τον ρόλο Βυζαντινών πολιτών της Θεσσαλονίκης, που βρισκόταν ήδη υπό κατοχή από το 1185 μ.Χ. Ζώντας σε μια κατεχόμενη πόλη, σύντομα θα γίνουν μάρτυρες μιας εκπληκτικής ανακάλυψης. Μπροστά τους ξετυλίγεται με αναπάντεχο τρόπο ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Ένα αντικείμενο αμύθητης πνευματικής και υλικής αξίας, ένα βιβλίο πίστης και μεγαλοπρέπειας, κινδυνεύει να πέσει στα φιλάργυρα χέρια των Νορμανδών. Οι τελευταίοι φύλακές του το έχουν κρύψει με αριστοτεχνικό τρόπο, έτσι ώστε μόνο οι πραγματικά άξιοι και ικανοί να το ανακαλύψουν.

Οι παίκτες θα επιλύσουν γρίφους και θα «συνομιλήσουν» με πολίτες της Θεσσαλονίκης στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις Βυζαντινής Ιστορίας και, αξιοποιώντας τες, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

3) Θετικές επιστήμες (Για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ δημοτικού και για την Α΄ & Β΄ γυμνασίου)

«Παγιδευμένοι»: Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων, βασισμένο στις θετικές επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Μηχανική, Τεχνολογία)

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη χρήση παιχνιδιού ρόλων, βασισμένο στα σχολικά βιβλία Μαθηματικών, Φυσικής, Βιολογίας, Τεχνολογίας και όλου του εύρους θετικών επιστημών που διδάσκονται στις τάξεις Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ δημοτικού & Α΄ και Β΄ γυμνασίου

Σενάριο: Υπόγειος σταθμός Μετρό. Η ομάδα των συμμετεχόντων επιστρέφει από εκπαιδευτική εκδρομή στο σχολείο, όταν τους αιφνιδιάζει μια πολύ ισχυρή σεισμική δόνηση. Μπορεί σύντομα να διαπιστώνουν πως είναι όλοι σώοι, όμως αντιλαμβάνονται πως είναι παγιδευμένοι κάτω από τόνους χαλάσματα, καθώς ο υπόγειος σταθμός έχει καταρρεύσει. Μονόδρομος η προσπάθεια διαφυγής στην επιφάνεια. Στη διαδρομή τους εμφανίζονται πολλά τεχνικά προβλήματα, που μόνο η ευφυΐα, η ευρηματικότητα αλλά και οι γνώσεις τους θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν.

Οι παίκτες θα επιλύσουν τεχνικούς γρίφους, βασισμένους σε όλες σχεδόν τις μοντέρνες θετικές επιστήμες. Με ελεύθερο θεατρικό αυτοσχεδιασμό, παρουσία αφηγητή, θα αποκομίσουν σημαντικές γνώσεις, παρακολουθώντας με εποπτικά μέσα την επεξήγηση του κάθε φαινομένου, και αξιοποιώντας τες, θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην τελική λύση. Διάρκεια: 90 λεπτά

Πληροφορίες στα στοιχεία επικοινωνίας της Gamecraft ΕΔΩ

 

ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ – ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η Gamecraft διατηρεί συνεργασία με το τμήμα παιδικών βιβλίων των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Ως εκ τούτου, οι υλοποιήσεις παιχνιδιών αφιερωμένων σε αγαπημένες σειρές βιβλίων, πραγματοποιούνται για κάθε συνεργάτη μέσω της επικοινωνίας με τον εκδοτικό οίκο.

Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Ιπποκράτους 118, 11472 – Αθήνα
Διεύθυνση Αλληλογραφίας: Τ.Θ. 21001, 114 10 Αθήνα
Τηλ.211 300 3500 Fax: 211 300 3562   

Εσωτερικό: 546 (Κα Παπαγεωργίου Ελένη)  schools@metaixmio.gr

 

Ντετέκτιβ Κλουζ

Εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων βασισμένο στην έρευνα και τον συνδυασμό γνώσεων

Ο αγαπημένος ιδιωτικός ντετέκτιβ των παιδιών, ο ντετέκτιβ Κλουζ, έρχεται να σας παρασύρει σε ένα ακαταμάχητο παιχνίδι μυστηρίου, όπου καλείστε να επιλύσετε τους πιο περίπλοκους γρίφους. Απαραίτητες αποσκευές για το ταξίδι σας; Παρατηρητικότητα, καλή μνήμη, ένστικτο, φαντασία και πάνω απ’ όλα διάθεση για παιχνίδι! Η Όλγα η περιπτερού, που προμηθεύει τον Κλουζ με τις αγαπημένες του τσίχλες Κάρπεντερ, η μαμά του με τα σκόρπια σε όλο το σπίτι σημειώματα, η Γιάννα η καλύτερη μπαλαδόρισσα του σχολείου, ο Βοτάν το θεόρατο σκυλί του Μασκοφόρου Μπιλ, η χωριατοπούλα Γιούλε –που είναι και πολύ εντάξει κορίτσι– και άλλοι πολλοί φανταστικοί ήρωες έρχονται να βοηθήσουν τον Κλουζ στην εξιχνίαση των πιο δύσκολων υποθέσεων. Είστε έτοιμοι για ένα συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου με τον καλύτερο εννιάχρονο ντετέκτιβ όλων των εποχών;

Διάρκεια: 1,5 ώρα

Ηλικίες: Άνω των 9 ετών

 

Ο Πόλεμος των Άστρων (Star Wars)

Πλανήτης Echmion 17.
Ένας αφιλόξενος πλανήτης, απομακρυσμένη φυλακή για τους εχθρούς της Κακής Αυτοκρατορίας. Οι παίκτες, κρατούμενοι, κατέχουν τη Δύναμη (The Force) μέσα τους. Ευαίσθητοι σε αυτό το μοναδικό χάρισμα, θα προσπαθήσουν να απελευθερωθούν από τους δεσμώτες τους, αναγνωρίζοντας και χρησιμοποιώντας το ταλέντο και τις δυνάμεις τους. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια, ένα φάντασμα της Δύναμης (Force ghost) και ένας θρυλικός Τζεντάι (Jedi Master) που τους καθοδηγεί.

Διάρκεια: 70-90 λεπτά

Ηλικίες: Άνω των 9 ετών

 

Μίλι και Μάγκνους

(από τον δημιουργό του Ντετέκτιβ Κλούζ Γίργκεν Μπανσέρους)

Τα παιδιά καλούνται να επιλύσουν μία περίεργη υπόθεση με τη βοήθεια του Μάγκνους και του πιστού σκύλου-φύλακα Μαξ. Η Μίλι θα είναι απούσα σε κάποια άλλη αποστολή, όμως αναθέτει την επίλυση στην ομάδα των συμμετεχόντων ως «την καλύτερη επόμενη λύση». Μετά απ’ αυτήν φυσικά! Οι παίκτες θα πρέπει να εξιχνιάσουν ποιός ή ποιοί ευθύνονται για την εξαφάνιση μεγάλης ποσότητας λαχανικών από το υπόγειο στο οποίο ο Μαξ τα αποθηκεύει για το αφεντικό του. Απλή υπόθεση; Ίσως τα πράγματα να μην είναι ακριβώς έτσι…

Διάρκεια: 70-90 λεπτά

Ηλικίες: Άνω των 9 ετών

 

Εγώ, η μαμά και τα μυστήρια

Ένα πληκτικό λονδρέζικο καλοκαίρι, η Έμιλι λαμβάνει ένα απρόσμενο γράμμα, χάρη στο οποίο ανακαλύπτει πως ο ιδιόρρυθμος θείος Όρβιλ την έχει αφήσει κληρονόμο της αγροικίας του στο Μπλόσομ Κρικ, ένα χωριουδάκι κρυμμένο στην επαρχία του Κεντ. Μόλις φτάνει εκεί η Έμιλι και η μητέρα της Λίντα, ανακαλύπτουν ότι η αγροικία του θείου τούς επιφυλάσσει μια έκπληξη. Εκεί βρισκόταν η έδρα ενός γραφείου ερευνών, που πλέον είναι εντελώς εγκαταλελειμμένο… τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που η Έμιλι εντελώς τυχαία γυρίζει από την ανάποδη την επιγραφή ‘Κλειστό’ που κρέμεται στην πόρτα. Και να που το ίδιο βράδυ, το πρώτο μυστήριο χτυπά την πόρτα μαμάς και κόρης.

Τα παιδιά θα πρέπει να εξιχνιάσουν την μυστηριώδη εξαφάνιση της Λίντα (μαμά της Έμιλυ) από το Μπλόσομ Κρικ. Το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο έξω και το κινητό της ανακαλύπτεται στο δωμάτιο…

Διάρκεια: 70-90 λεπτά

Ηλικίες: Άνω των 9 ετών

 

Για ερωτήσεις, απορίες, διευκρινήσεις σε όλα τα προγράμματα της Gamecraft μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας:

Gamecraft
Παιχνίδια ρόλων – Διαδραστικά παιχνίδια – Διοργάνωση εκδηλώσεων
Κρήτης 53, 54646, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο/Fax: 2310328317 – Cel: 6971722571
www.gamecraft.gr
info@gamecraft.gr
Facebook: Gamecraft.gr
Twitter:  Gamecraft_gr
Instagram: Gamecraft

Creative WritingΕβδομάδα γνωριμίας εργαστηρίων γραφής

Η ομάδα των εργαστηρίων γραφής του Κήπο προσκαλεί τους φίλους “μαθητές” και όσους ενδιαφέρονται για τα εργαστήρια της γραφής από Δευτέρα 26/9 έως Παρασκευή 30/9 και ώρες 19:00-22:00 στον Κήπο. Συζητάμε για το πρόγραμμα των εργαστηρίων γραφής, τη δουλειά που συγκεντρώθηκε από την προηγούμενη χρονιά και τις ιδέες όλων μας για τη φετινή. Θα χαρούμε να είστε όλοι εκεί!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

«Ο κόσμος είναι γεμάτος από προφανή πράγματα τα οποία κανείς δεν παρατηρεί ποτέ»

A.C. Doyle  – Sherlock Holmes The Hound of the Baskervilles

Detective FictionΑρκετοί αναγνώστες υποστηρίζουν πως ένα αστυνομικό μυθιστόρημα εγγυάται μια ‘καλή ιστορία’. Στο μεταμοντέρνο κόσμο, συχνά η παραδοσιακή αφήγηση εγκαταλείπεται από συγγραφείς, ενώ παραμένει ανέπαφη στον πυρήνα της μυθιστορίας του εγκλήματος. Η δομή, η ροή και η εξέλιξη επιτρέπουν στον αναγνώστη να κατανοήσει τι συμβαίνει. Αναρωτιόμαστε ποιός, πώς, γιατί ή ίσως όλα αυτά μαζί. Η μοντέρνα γραφή μπορεί να μην απαιτεί πλέον ‘όλες τις άκρες δεμένες’ και στην περίπτωση του νουάρ είναι πιθανό να μην γίνουμε ποτέ μάρτυρες της απαιτούμενης δικαιοσύνης, όταν αυτή αντιπροσωπεύεται από τον ανθρώπινο νόμο. Είναι όμως ένα από τα χαρίσματα της αστυνομικής λογοτεχνίας, να σε ικανοποιεί με ένα τρόπο που η πραγματική ζωή αποτυγχάνει να το καταφέρει. Ο συγγραφέας Jonathan Kellerman το εισπράττει, ρωτώντας ένα συνταξιούχο αστυνομικό γιατί συνεχίζει να διαβάζει αστυνομικά μυθιστορήματα, όταν είχε περάσει όλη τη ζωή του εργαζόμενος στην επιβολή του νόμου. Ο αστυνομικός απάντησε: «Συλλαμβάνουμε τους κακούς σε ένα ποσοστό 60 με 70% των περιπτώσεων, εσείς τους τιμωρείτε πάντα».

Το εργαστήριο αστυνομικής λογοτεχνίας χρησιμοποιεί αφενός την κλασική γραφή μυθιστορήματος, με ότι αυτό απαιτεί και συνεπάγεται, αλλά ενισχύει τα εφόδια του κάθε συγγραφέα με τη «θεωρία παιχνιδιών», ένα δομικό εργαλείο πλοκής, τη ζωντανή αφήγηση και όλες τις πηγές έρευνας που θα προσέφεραν γνώσεις, αλλά και ιδέες για ακόμη πιο ενδιαφέρουσα γραφή.

Μέσα σε οκτώ (8) βιωματικές-εργαστηριακές συνεδρίες θα μελετήσουμε:

– ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΦΟΔΙΑ

Από την αυτόματη γραφή και τις πιθανές συγγραφικές μας ρουτίνες. Τι σας βοηθά και τι αντιτίθεται στο ξεκίνημα της συγγραφικής σας προσπάθειας; Με ποιούς τρόπους διατηρούμε την πένα μας ‘ζεστή’, δημιουργώντας μια συγγραφική παρακαταθήκη που θα αποτελέσει τον γραπτό μας πλούτο για το μέλλον;

– ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ – ΟΡΙΣΜΟΙ

Πως προέκυψε ο όρος αστυνομική λογοτεχνία; Ποιές οι διαφορές του με το απλό και τις άλλες κατηγορίες μυθιστορήματος; Μπορείτε να έρθετε για λίγο στη θέση του ερευνητή; Να αποδομήσετε μία σκηνή εγκλήματος; Ακολούθως, μπορείτε να δομήσετε μία δική σας;

– ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ

Οι ακρογωνιαίοι λίθοι του γραπτού μας οικοδομήματος αναλυτικότερα και με ‘αστυνομικά’ παραδείγματα. Χώρος, χρόνος, χαρακτήρες, πλοκή, αφήγηση. Η βιωματική χροιά του εργαστηρίου θα σας μεταφέρει ακόμη και στην εικονική καρέκλα του ερευνητή εν ώρα ανάκρισης, του αυτόπτη μάρτυρα και γιατί όχι του ένοχου.

– ΤΡΟΠΟΙ ΓΡΑΦΗΣ

Πλάγια, με αξιοποίηση των αισθήσεων, οι προσεγγίσεις ποικίλλουν και με την βοήθεια των σχολών αστυνομικής λογοτεχνίας και τις προσωπικές μας επιδιώξεις, αποκτάμε συγγραφική ταυτότητα. Η οπτική αλλάζει συνεχώς, μαζί με όσες παραμέτρους επιθυμούμε εμείς. Οι λεπτομέρειες της κοσμοπλασίας μας θα κάνουν τη διαφορά;

– ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Η καλή πλοκή θεωρείται απαραίτητη για κάθε ιστορία μυστηρίου που θέλει να σέβεται τον εαυτό της. Στο εργαστήριο οι μυθοπλαστικές μας δυνατότητες θα ενεργοποιηθούν και θα αποτυπωθούν σε χαρτί. Η οπτική θα αλλάζει, τα δεδομένα θα καταρρίπτονται, η αγωνία θα κορυφώνεται, οι χαρακτήρες θα παρουσιάζονται σε όλες τις διαστάσεις τους. Αναγνώστες είμαστε όλοι μας και παραμένουμε απαιτητικοί κριτές.

– ΟΙ ΥΠΟΠΤΟΙ

Οι χαρακτήρες των αστυνομικών μυθιστορημάτων, οι ήρωες, οι αντι-ήρωες, οι φίλοι και οι εχθροί τους. Είμαστε ακόμη στην εποχή του hard-boiled; Θέλουμε τους συντελεστές του κειμένου μας περισσότερο Μεσόγειους; Εστιάζουμε όσο εσωτερικά θα θέλαμε σε αυτούς; Μην ξεχνάτε πως σε μία καλή αστυνομική ιστορία, ο αναγνώστης μπορεί ακόμη και να συμπαθήσει τον ένοχο…

– ΕΡΕΥΝΑ

Οπλισμός, υπηρεσίες δίωξης εγκλημάτων, εγκληματολογία, σωφρονιστική, ρουτίνες και πρωτόκολλο σκηνής εγκλήματος. Με ποιούς διαθέσιμους τρόπους αυξάνουμε το υλικό έρευνας μας; Αρκεί μόνο η ανάγνωση αστυνομικών βιβλίων για να γράψουμε κάτι παρόμοιο; Πού και τί ψάχνουμε;

– ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ     

Ένας συγγραφέας θα μας μιλήσει για τις συγγραφικές, τις εκδοτικές και τις εμπειρίες του στην επιμέλεια κειμένου. Χρήσιμες συμβουλές που θα διευκολύνουν τις μελλοντικές μας προσπάθειες. Ένας αστυνομικός θα μας εξηγήσει τον τρόπο που λειτουργεί η Υπηρεσία δίωξης εγκλημάτων κατά ζωής, δίνοντας μία ρεαλιστική διάσταση σε όσα γνωρίζουμε από την δημοφιλή κουλτούρα της εποχής.

Στο τέλος του κάθε μαθήματος, θα ανατίθεται στους σπουδαστές μία γραπτή εργασία (πέρα από όσα κείμενα προκύπτουν την ώρα διδασκαλίας) για την επόμενη φορά. Ζητούμενα η εξάσκηση και η συλλογή αντιπροσωπευτικού υλικό για την γραφή ενός διηγήματος.

Εισηγητής: Αλέξανδρος Ν.Μυροφορίδης