Ο αφηγητής ή σκηνοθέτης ή gamemaster, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τους βασικούς κανόνες του εκάστοτε παιχνιδιού, ζητά από τα άτομα που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι να δημιουργήσουν έναν χαρακτήρα (character). Οι παίκτες αποφασίζουν για το όνομα, τα φυσικά χαρακτηριστικά, την φυλή (race), το επάγγελμα (class ή profession), τις δεξιότητες (skills), τον εξοπλισμό του χαρακτήρα τους ή μπορούν επίσης να επιλέξουν κάποιον έτοιμο χαρακτήρα. Όσον αφορά για τον προσδιορισμό άλλων χαρακτηριστικών, εμπλέκεται εν μέρει ο παράγοντας τύχη, καθώς χρησιμοποιούνται ζάρια. Πάντως, όλα τα στοιχεία ενός χαρακτήρα αναγράφονται πάντα στο φύλλο του χαρακτήρα (character sheet), το οποίο κρατά ο παίκτης και το συμβουλεύεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και η δημιουργία του χαρακτήρα πάντα γίνεται σε συνεννόηση με τον αφηγητή και βάσει των κανόνων του παιχνιδιού. Ο αφηγητής ετοιμάζει μια περιπέτεια, ένα σενάριο ή χρησιμοποιεί μια έτοιμη περιπέτεια (δηλαδή μια περιπέτεια που έχει δημοσιευτεί σε βιβλίο ή περιοδικό ή που έχει γραφτεί από άλλον αφηγητή). Έτσι, με περιπέτεια στη διάθεση του με σχεδιασμένους χαρακτήρες ο αφηγητής καλεί και συγκεντρώνει τους παίκτες και το παιχνίδι μπορεί να ξεκινήσει.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο αφηγητής περιγράφει τα γεγονότα και τις καταστάσεις και ελέγχει τους NPCs (όλοι οι χαρακτήρες εκτός από αυτούς που ελέγχονται από τους ίδιους τους παίκτες). Η έκβαση των ενεργειών του χαρακτήρα ενός παίκτη (για παράδειγμα, να σκαρφαλώσει ένας χαρακτήρας έναν ψηλό τοίχο ή να εντοπίσει μια μυστική πόρτα ή να πείσει έναν non-player Character, έναν χαρακτήρα δηλαδή που ελέγχεται από τον αφηγητή) εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα αλλά όπως και για τη δημιουργία του χαρακτήρα, συνήθως εμπλέκεται και ο παράγοντας τύχη, τα ζάρια. Γενικά στα παιχνίδια ρόλων χρησιμοποιούνται ζάρια διαφόρων πλευρών: τετράπλευρα, εξάπλευρα (το κοινό ζάρι), οκτάπλευρα, δεκάπλευρα, δωδεκάπλευρα ακόμη και εικοσάπλευρα ζάρια. Ωστόσο, υφίστανται και λίγα συστήματα κανόνων χωρίς χρήση ζαριών (diceless systems). Η χρήση ταμπλό δεν είναι απαραίτητη, ούτε συχνή, εξάλλου η απουσία ταμπλό είναι ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τα παιχνίδια ρόλων από τα επιτραπέζια παιχνίδια. Πάντως, ο αφηγητής μπορεί να παρουσιάζει ζωγραφιές στους παίκτες ή να σχεδιάζει πρόχειρα πάνω σε ένα φύλλο χαρτιού ή σε μουσαμά τον χώρο στον οποίο βρίσκονται οι χαρακτήρες των παικτών, ώστε να προσδώσει στο παιχνίδι ένα πιο ρεαλιστικό τόνο.

Μια ομάδα παικτών μπορεί να παίζει τακτικά το ίδιο παιχνίδι ρόλων χρησιμοποιώντας τους ίδιους χαρακτήρες για μήνες ή ακόμη και για χρόνια ολόκληρα. Μια περιπέτεια ενός RPG μπορεί να διαρκέσει λίγες ώρες ή μερικές μέρες (δηλαδή να ολοκληρωθεί σε ένα session ή σε μερικά sessions αντίστοιχα) αλλά υπάρχουν και πολύ μεγάλες περιπέτειες, τα λεγόμενα “campaigns” (εκστρατείες), οι οποίες μπορεί να ολοκληρωθούν μερικούς μήνες μετά από το αρχικό session. Φυσικά ο χρόνος ολοκλήρωσης μιας οποιασδήποτε περιπέτειας εξαρτάται από το πόσο τακτικά συγκεντρώνεται μια ομάδα για να την παίξει και από το χρόνο που αφιερώνει στην περιπέτεια. Η απεριόριστη εξέλιξη του campaign ενός RPG μέσα στο χρόνο είναι ακόμη ένα χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τα παιχνίδια ρόλων από τα επιτραπέζια παιχνίδια. Ενώ μια παρτίδα σκάκι διαρκεί ως επί το πλείστον μερικά λεπτά ή μερικές ώρες, το campaign ενός RPG μπορεί να είναι όχι απλά μακροχρόνιο αλλά σχεδόν άχρονο.

Πηγή: Ελληνική καταχώρηση στην Wikipedia

Εδώ και 2 χρόνια (με μεγάλες καθυστερήσεις δυστυχώς) μέλη της Gamecraft ασχολούνται με την συγγραφή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος με πολλές ιδιαιτερότητες. Η κυριότερη από αυτές είναι η παράλληλη ή διαδοχική συγγραφή της συνέχειας με την συμμετοχή περισσοτέρων του ενός ατόμων σαν συγγραφείς. Κάποιος ξεκίνησε την ιστορία, διάλεξε έναν ήρωα ή πρόσωπο αναφοράς ή πρωταγωνιστή άν θέλετε και άρχισε να περιγράφει την εποχή, την ατμόσφαιρα, το μυστήριο. Ο επόμενος επίδοξος συγγραφέας έκανε στην αρχή την δουλειά του αναγνώστη και αφού διάβασε το ξεκίνημα της ιστορίας, την συνέχισε προσθέτωντας τους δικούς του συντελεστές αλλά και χρησιμοποιώντας τους υπάρχοντες.

Αισίως η ιστορία έχει φτάσει τις εκατό σελίδες. Ας ελπίσουμε πως φέτος το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί. Η ιστορία φιλοξενείται στα forum της πιό καταξιωμένης σελίδας με αντικείμενο τα παιχνίδια ρόλων (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, του διαδικτυακού τόπου www.rpgnet.gr

για το link πατήστε εδώ

επιλέγετε Mini Film Noir Istories για να το διαβάσετε ή Mini Film Noir Istories (COMMENTARY) για να το σχολιάσετε.

Δεν θα μεταφέρουμε το κείμενο στην δική μας ιστοσελίδα, καθώς είναι πολύ καιρό στα forums του RPGNET και η επισκεψιμότητα του θέματος, απρόσμενα αλλά ευχάριστα μεγάλη. Θα θέλαμε και θα ζητούσαμε απλά κάθε καλοπροαίρετη παρατήρηση ή συμβουλή.

Καλή ανάγνωση!

Παιχνίδι ρόλων (role-playing game στα Αγγλικά ή αλλιώς RPG, η παγκοσμίως διαδεδομένη βραχυγραφία του όρου) είναι ένα παιχνίδι στο οποίο οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν το ρόλο φανταστικών χαρακτήρων και μέσω συνεργασίας δημιουργούν ή παρακολουθούν ιστορίες. Οι συμμετέχοντες καθορίζουν τις ενέργειες των χαρακτήρων τους εν μέρει βασισμένοι στον σχεδιασμό του χαρακτήρα τους, και οι ενέργειες πετυχαίνουν ή αποτυχαίνουν σύμφωνα με ένα σύστημα κανόνων και οδηγιών. Στο πλαίσιο των κανόνων, οι παίκτες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα˙ οι επιλογές τους καθορίζουν την κατεύθυνση και την έκβαση των παιχνιδιών.

Στο βιβλίο Dungeons & Dragons Rules Cyclopedia (TSR 1071), που κυκλοφόρησε το 1991, δίνεται μια άλλη γενική περιγραφή των παιχνιδιών ρόλων, τα οποία συγκρίνονται με τις παλιές περιπέτειες στο ραδιόφωνο:

Πριν από τη τηλεόραση, υπήρχε το ραδιόφωνο. Οι ακροατές κάθονταν μπροστά από το ραδιόφωνο τους και άκουγαν με ενθουσιασμό τα κατορθώματα των μοναδικών ραδιοφωνικών ηρώων. Εφόσον χρησιμοποιούσαν ραδιόφωνο, δεν μπορούσαν να δουν τα γεγονότα, αλλά δεν υπήρχε η ανάγκη να τα δουν – ο διάλογος, η αφήγηση, τα ηχητικά εφέ περιέγραφαν τη δράση, η οποία εκφραζόταν από τη φαντασία των ακροατών σε σκηνές που μπορούσαν να δουν, να βιώσουν και να μνημονεύσουν. Τα παιχνίδια ρόλων είναι σε μεγάλο βαθμό σαν τις ραδιοφωνικές περιπέτειες, εάν εξαιρέσουμε μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια: προωθούν την αλληλεπίδραση. Ένας παίκτης αναλαμβάνει την αφήγηση και ένα τμήμα του διαλόγου, αλλά οι άλλοι παίκτες δεν κάθονται απλά φανταζόμενοι τα γεγονότα, αντιθέτως, συμμετέχουν πραγματικά. Κάθε παίκτης ελέγχει τις ενέργειες ενός χαρακτήρα στο πλαίσιο της ιστορίας, αποφασίζει για τις ενέργειες του, παρέχει το διάλογο του χαρακτήρα του και λαμβάνει αποφάσεις βασισμένος στην προσωπικότητα του χαρακτήρα και τις εκάστοτε επιλογές στο παιχνίδι.

Ένα παιχνίδι ρόλων σπάνια έχει νικητές ή χαμένους. Αυτό είναι το θεμελιώδες χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τα παιχνίδια ρόλων από τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα χαρτοπαίγνια, τα αθλητικά παιχνίδια και τα περισσότερα είδη παιχνιδιών. Τα παιχνίδια ρόλων προάγουν περισσότερο τη συνεργασία και την κοινωνικότητα παρά τον ανταγωνισμό. Ένα χαρακτηριστικό παιχνίδι ρόλων συγκεντρώνει τους συμμετέχοντες του σε ένα ενιαίο σύνολο, που λειτουργεί ως ομάδα. Όπως οι τηλεοπτικές σειρές ή οι σειρές μυθιστορημάτων, αυτά τα αποσπασματικά παιχνίδια παίζονται συχνά σε εβδομαδιαία βάση για μια περίοδο μηνών ή ακόμη και ετών, αν και μερικοί παίκτες προτιμούν να παίζουν περιπέτειες που ολοκληρώνονται σε μια συνάντηση.

Τα παιχνίδια ρόλων αποτελούν μια μορφή αφήγησης μέσω αλληλεπίδρασης και συνεργασίας. Όπως τα μυθιστορήματα ή οι ταινίες, τα παιχνίδια ρόλων έχουν απήχηση διότι εμπλέκουν τη φαντασία μας. Η αλληλεπίδραση είναι η πολυσήμαντη διαφορά μεταξύ των παιχνιδιών ρόλων και της παραδοσιακής λογοτεχνίας. Ενώ ο θεατής ενός τηλεοπτικού προγράμματος αποτελεί παθητικό παρατηρητή, ο παίκτης σε ένα παιχνίδι ρόλων κάνει επιλογές που επηρεάζουν την ιστορία. Τέτοια παιχνίδια ρόλων επεκτείνουν μια παλιότερη παράδοση παιχνιδιών αφήγησης όπου μια μικρή παρέα φίλων συνεργάζονταν για να πλάσουν μια ιστορία.

Παρόλο που υπάρχουν απλά στοιχεία παιχνιδιών ρόλων σε παραδοσιακά παιχνίδια για παιδιά, όπως το “κλέφτες και αστυνόμοι”, “καουμπόηδες και Ινδιάνοι“, τα παιχνίδια ρόλων προσθέτουν πολυπλοκότητα και επιμονή σε αυτή τη βασική ιδέα. Σε αντίθεση με αυτά τα παραδοσιακά παιχνίδια, οι συμμετέχοντες σε ένα παιχνίδι ρόλων δημιουργούν συγκεκριμένους χαρακτήρες και μια εξελισσόμενη πλοκή. Ένα συνεπές σύστημα κανόνων και ένας λιγότερο ή περισσότερο ρεαλιστικός κόσμος περιπετειών (Campaign Setting) συμβάλλουν στην αναστολή της δυσπιστίας.

Πηγή: Ελληνική καταχώρηση στην Wikipedia

23

Αυγ

by Administrator

‘Το μυστήριο είναι στοιχείο όλων των καλών πραγμάτων. Ακόμα και η αρετή ή η ομορφιά είναι μυστηριώδεις.’

Thomas Carlyle (1795-1888 Βρετανός συγγραφέας)

Καλωσορίσατε στην σελίδα της Gamecraft, μίας δημιουργικής ομάδας που σαν σκοπό έχει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση διαδραστικών παιχνιδιών με την μερίδα του λέοντος να κατέχεται από τα παιχνίδια ρόλων.

Η νεοσύστατη ομάδα αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος της από μέλη της παλιάς Λέσχης Στρατηγικής και Φαντασίας Θεσσαλονίκης, η οποία κατα το παρελθόν συμμετείχε με επιτυχία σε πολυάριθμες εκδηλώσεις, είτε σαν διοργανωτής αλλά και σαν συμμετέχουσα ομάδα. Αυτές οι εκδηλώσεις θα αναφερθούν με λεπτομέρειες σε άρθρα που θα ακολουθήσουν.

Επίσης η GAMECRAFT πρόκειται να πάρει μέρος και σε συγγενείς δραστηριότητες όπως οι εκδόσεις και η διοργάνωση εκδηλώσεων είτε αυτές είναι εκπαιδευτικές, είτε πολιτιστικές. Μέσα από τις σελίδες αυτού του δικτυακού τόπου θα μπορέσει κανείς να ενημερωθεί σχετικά με όλες τις εκδηλώσεις που οργανώθηκαν ή πρόκειται να οργανωθούν και να πραγματοποιηθούν από την ομάδα μας.  Σκοπός της ιστοσελίδας επίσης είναι η δημιουργία ενός πυρήνα φίλων παρόμοιων παιχνιδιών και η ελεύθερη συμμετοχή τους σε σχόλια επί θεμάτων παρεμφερούς αντικειμένου.

Ευχόμαστε η σελίδα της ομάδα μας να μην είναι ‘μία ακόμη σελίδα’ με βαρετό ή ανύπαρκτο περιεχόμενο. Όσοι συμμετέχουμε στην προσπάθεια θα φροντίσουμε γι’αυτό…

Καλώς Ορίσατε